(διάρκεια: 22,5 διδακτικές ώρες / 3 κύκλοι συναντήσεων)
1ος κύκλος: Πέμπτη 16, 23 και 30 Οκτωβρίου 2014
2ος κύκλος: Πέμπτη 13, 20 και 27 Νοεμβρίου 2014
3ος κύκλος: Πέμπτη 11, 18 και 19 Δεκεμβρίου 2014
• Κόστος: Για την παρακολούθηση ενός κύκλου: 50 €
Για την παρακολούθηση δύο κύκλων: 90 €
Για την παρακολούθηση και των τριών κύκλων: 120 €
• Στο τέλος κάθε κύκλου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά εκπομπές από το στούντιο του trollradio.gr.
• Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί δωρεάν το βιβλίο Ο Bono μιλάει για τον Bono του Michka Assayas
Αναλυτικά: Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί σε τρεις κύκλους. Ο κάθε κύκλος θα είναι αυτοτελής και οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν να παρακολουθήσουν έναν, δύο ή και τους τρεις κύκλους.
Εκτός από το ενημερωτικό ραδιόφωνο, όπου το κύριο βάρος πέφτει στην ενημέρωση και στη συνεχή ροή ειδήσεων, το μουσικό ραδιόφωνο μπορεί και αυτό να δώσει συνοπτικά αλλά περιεκτικά ειδήσεις και πληροφορίες χρήσιμες και απαραίτητες για τον ακροατή του. Η διαχείριση αυτών των ειδήσεων εξαρτάται από το είδος τους, το περιεχόμενό τους, αλλά και την αξιολόγησή τους σε σχέση με τα ενδιαφέροντα των ακροατών ενός μουσικού σταθμού.
Σε αυτό το μέρος του σεμιναρίου θα εξεταστούν και θα αναλυθούν αυτές οι δυνατότητες σε τέσσερις θεματικές συναντήσεις:
1. Πώς συνθέτουμε ένα δελτίο ειδήσεων για ένα μουσικό ραδιόφωνο. Διαφοροποίηση του ύφους σε σχέση με έναν ενημερωτικό σταθμό.
2. Διαχείριση ειδήσεων κατά τη διάρκεια μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Πώς μπορούμε συνοπτικά, αλλά χωρίς να χάνουμε την ουσία να ενημερώσουμε το κοινό του μουσικού ραδιοφώνου.
3. Διαχείριση χρήσιμων πληροφοριών (κίνηση, ωράρια, απεργίες, εκδηλώσεις) στο μουσικό ραδιόφωνο.
4. Σατιρικός λόγος στο ραδιόφωνο. Πώς η σάτιρα βοηθά στην ενημέρωση χωρίς να κουράζει το κοινό.
Η μουσική είτε παίζει τον πρώτο ρόλο είτε χρησιμοποιείται απλώς ως επένδυση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ραδιοφώνου. Σε αυτόν τον κύκλο θα εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο ένας ραδιοφωνικός παραγωγός επιλέγει τη μουσική για κάθε του εκπομπή ή δημιουργεί την playlist της εκπομπής του. Οι θεματικές θα είναι οι εξής:
1. Δημιουργία πλάνου και στιλ για κάθε εκπομπή ανάλογα με τη ροή προγράμματος του σταθμού: Breaks, δελτία ειδήσεων, ένθετα του σταθμού και υπολογισμός αριθμού τραγουδιών που χρειάζονται για κάθε εκπομπή. Διαχωρισμός και επιλογή τραγουδιών ανάλογα με την ώρα, το ύφος της εκπομπής, τη μουσική ταυτότητα του σταθμού και τη θεματολογία που ο κάθε παραγωγός έχει επιλέξει.
2. Τεχνική επιμέλεια και οργάνωση ηλεκτρονικής δισκοθήκης: Τι είναι τα mp3 tags, σε τι χρησιμεύουν, πώς τα επεξεργαζόμαστε και γιατί μας είναι απαραίτητα. Ομογενοποίηση κωδικοποίησεων αρχείων mp3 και βασικές τεχνικές επεξεργασίας τους.
3. Από την θεωρία στην πράξη: «Στήσιμο» και προγραμματισμός 24ωρης εκπομπής με την χρήση του προγράμματος SAM Broadcaster. Εδώ θα έχουμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε σχεδόν όλη την θεωρία των ενοτήτων 1, 2 και 3.
Στο τέλος του τρίτου κύκλου κάθε υποψήφιος παραγωγός θα είναι σε θέση να ετοιμάσει μια εκπομπή μουσικά άρτια και σωστά δομημένη.
Η δημοσιογραφική έρευνα στο ραδιόφωνο
Σε αυτόν τον θεματικό άξονα δίνεται έμφαση στον σχεδιασμό της έρευνας, στην οργάνωσή της, στην επιλογή και την αξιολόγηση των πηγών, στη συγκέντρωση του υλικού και στη μορφή της παρουσίασής του. Εξετάζονται οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στη συλλογή πληροφοριών (π.χ. data journalism), καθώς και οι ευκαιρίες συνεισφοράς του κοινού (π.χ. crowd sourcing) για την κάλυψη θεμάτων «ανεπιθύμητων» στα καθιερωμένα μέσα, στο πλαίσιο της ερευνητικής δημοσιογραφίας.
Η συνέντευξη στο ραδιόφωνο
Παρουσιάζεται η τεχνική της συνέντευξης στο ραδιόφωνο και τα διαφορετικά της είδη: η ηχογραφημένη και η ζωντανή. Ακόμα εξετάζονται:
• η διάρκεια και ο τρόπος παρουσίασης
• οι κανόνες επιλογής των προσώπων
• ο σχεδιασμός της και οι θεματικοί της άξονες
• η μεθοδολογία και τα προβλήματα
• η σημασία της προσωπικότητας του δημοσιογράφου και του συνεντευξιαζόμενου
• η επιλογή και η επίδραση του χώρου-τόπου της συνέντευξης
ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: ΠΕΜΠΤΗ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου:
Τετάρτη 8 Οκτωβρίου στις 18:00
Ο Δημήτρης Σούλτας σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Έχει εργαστεί ως ρεπόρτερ και ως μουσικός παραγωγός σε ενημερωτικά και σε μουσικά ραδιόφωνα (Flash, ANT1, City Fm, Rock Fm, Best Radio, Red Fm) και ως αρθρογράφος σε περιοδικά και εφημερίδες. Έχει διδάξει Ραδιόφωνο στο Εργαστήριο Δημοσιογραφίας του ΑΝΤ1.
Ο Αντώνης Λεκόπουλος έχει σπουδάσει δημοσιογραφία και ασχολείται με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο από τότε που αυτό ήταν… παράνομο (εντάξει, το ιδιωτικό). Έχει εργαστεί ως ραδιοφωνικός παραγωγός στους σταθμούς Freedom 88,9, ΣΚΑΪ 100,3, Capital 96,3, Πειραιάς Κανάλι 1 και (πολύ παλιά) Ηχώ 102,4. Δημοσιογράφος της «ηλεκτρονικής» εποχής, με προϋπηρεσία επίσης τόσο στην τηλεόραση όσο και σε έντυπα ως αρχισυντάκτης και διευθυντής σύνταξης.
Ο Χρίστος Χαραλαμπόπουλος σπούδασε στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια δημοσιογραφία στην École Journalisme de Lille στη Γαλλία. Από το 1983, για περισσότερα από τριάντα χρόνια, αρθρογραφεί στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό Τύπο, για πολιτικά και αθλητικά θέματα. Από το 1994 έως το 2001 υπήρξε ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Βρυξέλλες – Στρασβούργο). Η θητεία του στο ραδιόφωνο ξεκινά από το 1987. Από το 1996 έως σήμερα συνεργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός με τον σταθμό Nova ΣΠΟΡ FM (94,6). Έχει εκδώσει δύο συλλογές διηγημάτων κι έχει μεταφράσει βιβλία από τα αγγλικά.
Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 211 3003580 ή να στείλετε e-mail στο [email protected].
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή για το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει στέλνοντας e-mail στο [email protected]. Στο θέμα του ηλεκτρονικού σας μηνύματος θα πρέπει να αναγράφεται ο τίτλος του σεμιναρίου και στο σώμα του να σημειώνονται τα πλήρη στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας). Όπου απαιτείται βιογραφικό, θα πρέπει να επισυνάπτεται στο e-mail.
Spread The Troll